Ciència oberta: coneixes totes les eines que la URL posa al teu abast?

Enviat per Butlletí Recerca el

URLPer poder complir amb els requeriments de la Llei de la Ciència, la LOSU i les entitats finançadores en l’àmbit de la Ciència Oberta, la URL posa a l’abast del seu PDI tot un seguit d’eines. Les coneixes? Te les presentem. T’interessa!

Repositori institucional DAU

DAUAl repositori institucional DAU pots dipositar tota la teva producció científica, en la versió permesa en cada cas. Aquest repositori s’alimenta preferentment des de les Biblioteques de la URL, pel que pots adreçar-t’hi quan tinguis un article acabat de ser acceptat/publicat.

Recorda que si aquest s’ha publicat en accés obert, també l’has de dipositar. Si aquest no està en accés obert, tingues a mà la versió acceptada o Accepted Manuscript, que conté el text final de l’article ja revisat i amb tots els canvis consensuats, i que la majoria de vegades es pot publicar al repositori amb un embargament.

CORA. eiNa DMP

La majoria d’entitats finançadores de projectes de recerca requereixen que els projectes finançats disposin d’un Pla de Gestió de Dades, també anomenat DMP per ser les sigles en anglès de Data Management Plan

eiNa DMPL’eiNa DMP és una eina col·laborativa que permet fer un Pla de Gestió de Dades de forma àgil, seguint les plantilles que s’hi ofereixen, amb exemples reals i amb la possibilitat de treballar de forma conjunta el pla. També, permet sol·licitar revisió del pla i exportació en múltiples formats.

Recorda que per poder gaudir de totes les funcionalitats de l’eina t’has de vincular a la Universitat Ramon Llull en el moment de crear un nou Pla. Pots dirigir els teus dubtes o bé sol·licitar la revisió del teu DMP a l’adreça de correu electrònic de contacte dmp@url.edu

CORA. Repositori de Dades de Recerca

CORA RDRLa URL participa en el Repositori de Dades de Recerca de la Catalan Open Research Area també coneguda per les seves sigles CORA.RDR, que és el repositori de confiança específic per a dades de recerca de les universitats catalanes i dels centres CERCA.

Les metadades publicades al RDR es troben indexades a Google Dataset SearchDataCite Search, OpenAIRE i Mendeley Data, i compleix amb els principis FAIR.

Les dades es publiquen en accés obert mitjançant conjunts de dades (datasets) formats pel fitxer o fitxers de les dades de recerca, un identificador persistent, la descripció dels formats utilitzats, metadades descriptives de les dades, el fitxer readme i, si escau, altra documentació de context.

Des de l’Oficina de Recerca i Innovació t’acompanyem en el dipòsit de les teves dades de recerca, revisem el contingut del dataset i t’ajudem a millorar el compliment dels principis FAIR. Si vols publicar el teu conjunt de dades i no saps per on començar posa’t en contacte amb dataverse@url.edu i t’assessorarem!

Pots trobar tota aquesta informació (i més!) a la pàgina web de la URL dedicada a ciència oberta, o a l’apartat específic del butlletí, i pots dirigir els teus dubtes al respecte a l’Oficina de Recerca i Innovació (acaellas@rectorat.url.edu).